Obecnie niezwykle istotnymi komponentami funkcjonowania każdej firmy czy jakiejkolwiek innej instytucji jest marketing i reklama. Są to elementy konieczne dla pozyskiwania nowych klientów czy rynkowego rozwoju. W praktycznie każdej branży panuje obecnie bardzo silna konkurencja, dlatego też firmy muszą dążyć do pozyskiwania nowych klientów. Firmy dążą jednocześnie do tego, aby marketing odbywał się innowacyjnymi metodami, dlatego że standardowe metody są obecnie często nieskuteczne. Poszukiwanie innowacyjnych metod dotyczy również sklepów obuwniczych. Jak wiadomo, przybywa ich na rynku. Innowacyjną metodą reklamy jest dla nich dystrybucja gadżetów reklamowych? Jak ona wygląda w ich przypadku?
Aby udzielić odpowiedzi na postawione powyżej pytanie, warto wykorzystać kolejny konkretny przykład. Kubki z nadrukiem dystrybuowane przez sklepy obuwnicze to idealna egzemplifikacja. Oczywiście dotyczy do sieciowych sklepów obuwniczych, które mają pieniądze na szerszą kampanię reklamową.
Na dystrybucję owych gadżetów są dwie główne metody. W przypadku sklepów obuwniczych, a także wszystkich innych, efektywnym rozwiązaniem jest rozdawanie gadżetów na terenie sklepu – jest to czynność mająca na celu „podziękowanie” dotychczasowemu klientowi, tzn. temu, który już przybył do sklepu, za zaufanie danej firmie i wybranie właśnie jej. Jest to wówczas forma upominku, który na pewno będzie dla każdego klienta bardzo miły. Tym bardziej, że kubki z nadrukiem są praktyczne i eleganckie w jednym. Może to także sprawić, że klient taki wróci do tego sklepu przy następnej okazji, oraz że poleci ten sklep rodzinie i znajomym.
Kubki z nadrukiem są także rozdawane przechodniom na ulicach. Jest to najczystsza forma pozyskiwania nowych klientów – a klientem sklepu obuwniczego może być każdy. Aby maksymalizować skuteczność tej metody, która w marketingu jest bardzo popularna, należy owo rozdawanie prowadzić w miejscu, gdzie zwykle przebywa dużo ludzi. Miejsca te to centra miast, główne skrzyżowania i ulice, centra handlowe, parki, okolice przystanków i dworców, okolice zabytków miejskich, itp. Nie ma wątpliwości, że w tych miejscach zawsze można liczyć na obecność dużej liczby potencjalnych klientów.