Czy obecnie można w reklamie poprzestać na typowych i przewidywalnych działaniach, do których odbiorcy reklamy są przyzwyczajeni? Wydaje się, że odpowiedź jest oczywista. Należy starać się działać nietypowo i w sposób zaskakujący. Ale nie jest to proste, współczesny klient widział już praktycznie wszystko. Zaskoczenie go to kwestia najbardziej zawiła dla reklamodawców. Istnieje wiele pomysłów na to, jak można potencjalnego odbiorcę reklamy zadziwić. Jednym z nich jest produkcja nietuzinkowych gadżetów, które na potrzeby marketingu zmieniają się, dostosowując do treści reklamy lub wspierając ją. Praktycznie wygląda to tak, że gadżet ten, zwany właśnie reklamowym, nawiązuje do mocnych cech marki, którą chce promować.Dobrym przykładem może być pendrive z nadrukiem. Jest to, z całą pewnością, niezbyt często spotykany gadżet, dzięki któremu można doskonale połączyć realną przydatność z ciekawym wyglądem. Nie jest to w tym przypadku trudne. Ale jak taki pendrive z nadrukiem powinien wyglądać i co zawierać?
Przede wszystkim liczy się sam kształt nadruku. Otóż mogą tutaj występować dwa podstawowe rodzaje: nadruk tekstowy, tzn. hasło albo slogan oraz nadruk graficzny, tzn. rysunek albo fotografia. Pendrive nie jest dużym urządzeniem, więc wiadomo, że w jednym i drugim przypadku dbać należy o minimum treści. Musi owa treść być wymowna. Czy postawimy na tekst czy na grafikę, nie można rozbudowywać owego nadruku za bardzo. Po prostu się nie zmieści.
Taki nadruk, jeśli mówimy o gadżecie reklamowym, musi promować markę. A więc hasło i slogan, a także grafika, muszą przedstawiać logo firmy, jej mocne cechy, albo w sposób mniej lub bardziej szczegółowy przedstawiać kwestie związane z branżą, w której dana firma działa. Jako egzemplifikację można wymienić pendrive z nadrukiem reklamującym sieć telefonii komórkowej. Slogan musi wówczas, oczywiście, nawiązywać do rozmów telefonicznych, smsów, korzystania z internetu przez telefon, itp. A rysunek – przedstawiać osobę rozmawiającą, itp. Wówczas będzie to nadruk wymowny.
Podsumowując pendrive, jako gadżet reklamowy z nadrukiem, może być doskonałym nośnikiem reklamy, byle tylko zawierał to, co potencjalny klient chce znaleźć na tego rodzaju przedmiocie.